به روزترین تکنولوژی های دنیا

با استفاده از آخرین تکنیک های تکنولوژی، پا به پای دنیای اطراف خود حرکت کنید.

به روزترین تکنولوژی های دنیا

با استفاده از آخرین تکنیک های تکنولوژی، پا به پای دنیای اطراف خود حرکت کنید.

  • ۰
  • ۰

عمر باتری تحت تأثیر عوامل زیادی قرار دارد، بنابراین هیچ پاسخ مستقیمی برای این سؤال وجود ندارد. با این حال، به طور متوسط، یک باتری تلفن همراه پس از 500 دوره شارژ، 20 درصد ظرفیت خود را از دست می دهد و معمولاً پس از حدود 2500 دوره شارژ، غیر قابل استفاده می شود.

طبق گفته اپل، انتظار می‌رود باتری‌های آیفون حداقل 500 چرخه شارژ کامل را دوام بیاورند قبل از اینکه ظرفیت آن به زیر 80 درصد کاهش یابد. این به این معنی است که پس از موارد زیر شاهد کاهش قابل توجهی در عملکرد باتری خواهید بود:

باتری

  • 8 ماه اگر روزی دو بار گوشی خود را شارژ کنید
  • 16 ماه اگر روزی یک بار گوشی خود را شارژ کنید
  • 32 ماه اگر هر دو روز یک بار شارژ کنید


البته این اعداد فقط یک تخمین هستند و نباید چنین تلقی شوند. پرسیدن "باتری تلفن همراه چقدر دوام می آورد؟" شبیه به پرسیدن "چند مایل می توانید با یک ماشین رانندگی کنید؟". که تنها پاسخ ممکن «بستگی دارد» است.

بنابراین برای درک بهتر موضوع، اجازه دهید برخی از عواملی را که به طور کلی بر عمر باتری تأثیر می‌گذارند، ببینیم.

 

انواع باطری تلفن همراه

به طور عمده، انواع باتری گوشی در دو نوع وجود دارند. که ممکن است در تلفن همراه پیدا کنید: لیتیوم یون (Li-Ion) یا لیتیوم پلیمر (Li-Poly). این باتری ها از نظر ترکیب شیمیایی، وزن و اندازه متفاوت هستند.

 

باتری های لیتیوم یونی (Li-Ion)

باتری‌های لیتیوم یون رایج‌ترین نوع باتری‌هایی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند - و همچنین قدیمی‌ترین فناوری باتری هستند. آنها نسبتا گران هستند، اما چگالی انرژی بالایی دارند.

باتری لیتیوم یونی وقتی نو است نیازی به پرایمینگ طولانی مدت ندارد. به طور معمول، یک بار شارژ باید برای راه اندازی گوشی شما کافی باشد. همچنین کم تعمیر و نگهداری است و خود تخلیه کمی دارد.

وقتی صحبت از ترکیب شیمیایی می شود، Li-Ion و Li-Poly یکسان هستند. با این حال، تفاوت در توانایی آنها در حفظ خونسردی است. باتری‌های لیتیوم یونی دارای یک مدار محافظ فعال هستند (نوعی که می‌توانید در رایانه داخلی نیز پیدا کنید) که از گوشی شما در برابر گرم شدن بیش از حد محافظت می‌کند. بدون آن، تلفن شما در آتش می‌سوزد.

یکی دیگر از اشکالات این نوع باتری این است که ممکن است در کوتاه مدت (در طول روز) بیشتر دوام بیاورد، اما ممکن است سریعتر کهنه شود. برای کندتر کردن این روند پیری، باید ذخیره دمای صحیح را یاد بگیرید.

 

باتری های لیتیوم پلیمری (Li-Poly)

باتری های لیتیوم پلیمری نشان دهنده نوع باتری پیشرفته تر است. این باتری‌ها سبک وزن هستند، اثر حافظه ندارند و مانند باتری‌های لیتیوم یونی گرم نمی‌شوند.

همچنین به همین دلیل است که باتری لیتیوم پلیمری نیازی به مدار محافظ ندارد. به همین دلیل، سازندگان ممکن است این باتری‌ها را در اندازه‌های کوچکتر و فشرده‌تر بسازند - که قابلیت حمل را ممکن می‌سازد.

اما اکثر گوشی های هوشمند موجود در بازار امروزی با باتری های Li-Ion عرضه می شوند. به همین دلیل است که ما از آنها به عنوان یک معیار در سراسر مقاله استفاده خواهیم کرد.

 

میانگین طول عمر باتری تلفن همراه

همانطور که قبلا ذکر شد، میانگین عمر باتری بر اساس روز یا سال محاسبه نمی شود - بلکه بر اساس تعداد دفعاتی که شارژ شده است. زمان بین شارژها ممکن است از تلفنی به گوشی دیگر و با توجه به نحوه استفاده از آنها متفاوت باشد. ترشح کامل بسته به هر مورد می تواند طی 1-2 روز یا حتی در چند ساعت اتفاق بیفتد.

امروزه، گوشی‌های هوشمند معمولی که به باتری لیتیوم یونی مجهز شده‌اند، می‌توانند 300 تا 800 چرخه شارژ کامل را پشت سر بگذارند و همچنان 80 درصد از قدرت خود را حفظ کنند.

از نظر فنی، یک چرخه شارژ به عنوان زمانی تعریف می‌شود که گوشی شما به 100% تا 0% برسد – و سپس به 100% برگردد. با این حال، زمانی که گوشی شما زیر 70 درصد شارژ شود، ممکن است چرخه شارژ نیز رخ دهد.

حداقل طبق گزارش Business Insider، به طور متوسط، یک باتری تلفن همراه حدود یک سال دوام می آورد. با این حال، این به ظرفیت تلفن همراه نیز بستگی دارد. تخلیه کامل تأثیر نسبتاً منفی روی تلفن شما دارد، اما اگر آن را به درستی شارژ کنید، ممکن است بیش از دو سال دوام بیاورد.

باتری این گوشی معمولی 2500 میلی آمپر ساعت است و به همین دلیل است که فقط یک روز دوام می آورد. یک ظرفیت بزرگتر (مثلاً 4000 میلی آمپر ساعت) ممکن است در طول سال به شارژهای کمتری نیاز داشته باشد - به این معنی که باتری تلفن همراه شما عمر طولانی تری خواهد داشت.

باتری ها ممکن است به طور متوسط ​​تا 2500 بار شارژ شوند قبل از اینکه برای همیشه آسیب ببینند و غیر قابل استفاده شوند.

 

بهترین روش ها برای به حداکثر رساندن عمر باتری تلفن همراه

 

متاسفانه هیچ باتری برای همیشه زنده نمی ماند. با این حال، ترفندها و تکنیک هایی وجود دارد که می توانید از آنها برای به حداکثر رساندن عمر آن استفاده کنید.

اجازه ندهید باتری شما به طور کامل تخلیه شود. بسیاری از مردم یک گوشی را به طور کامل دشارژ و شارژ می کنند و فکر می کنند که این کار باعث دوام بیشتر باتری می شود. با این حال، هرچه باتری کمتر شود، جریان بیشتری خارج می شود و باعث کاهش عمر باتری می شود. به همین دلیل است که وقتی 40 درصد است از شارژ مجدد نترسید.
وقتی باتری پر شد شارژر را از برق بکشید. بسیاری از مردم هنوز گوشی های خود را برای شارژ رها می کنند، حتی زمانی که باتری از قبل به طور کامل شارژ شده است. با این حال، این باعث می شود باتری شما بیشتر تحت فشار قرار گیرد و باعث کاهش طول عمر آن شود.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی